Stoke want Austin

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All

• Stoke want Austin

This is a translated version of the article.

Taken from http://translate.google.com/translat...6rlz%3D1I7DKUS

Stoke want Austin

UVISS FREMTID: Rodolph Austin er ønsket både av Stoke og Brann.
    Uviss Future: Rodolphe Austin is desired, both of Stoke and Fire.
    Men han kan havne i Bergen på grunn av trøbbel med arbeidstillatelse i England.
    But he can end up in Bergen because of trouble with a work permit in England.
    ( Foto: Håkon Mosvold Larsen )
    (Photo: Håkon Mosvold Larsen)
    By: Roar Lyngøy
    Publisert: 15.01.2009 kl.
    Published: 15.01.2009 kl.
    07:35 , endret: 15.01.2009 kl.
    07:35, changed: 15.01.2009 kl. 12:08
    function fbs_click(){u=location.href;t=document.title;windo w.open('http://www.facebook.com/sharer.php?u='+encodeURIComponent(u)+'&t='+encodeU RIComponent(t),'Aftenposten.no','toolbar=0,status= 0,width=626,height=436');return false;}
    BERGEN: Men alt håp er slett ikke ute for Brann.
    BERGEN: But all hope is not out of the fire.

Relaterte klubber:
    Other clubs:

Brann
    Fire
    Stiftet: 26.09.1908
    Founded: 26.09.1908
    Hjemmebane: Brann Stadion
    Home: Brann Stadion
    Tilskuerrekord: 24800
    Bystander Record: 24800
    Neste kamp: 24.01.2009 Legia Warszawa-Brann
    Next Match: 24.01.2009 Legi Warsaw-Fire
    Read more about Fire
    Stoke
    Neste kamp: 17.01.2009 Chelsea-Stoke City
    Next Match: 17.01.2009 Chelsea-Stoke City
    Read more about Stoke

Rodolph Austin sin London-baserte agent Phillip Graham var i går ettermiddag på besøk under Branns trening på Nymark.
    Rodolphe Austin's London-based agent Phillip Graham was yesterday afternoon on a visit under fire training on Nymark.
    Han var i Bergen for å snakke med Austin og Brann-ledelsen.
    He was in Bergen to talk with Austin and fire management.
    Stoke har opsjon på å kjøpe Austin fra Portmore United, og må bestemme seg innen utgangen av januar.
    Stoke have the option to buy Austin from Portmore United, and must decide by the end of January.
    Hvis ikke overtar Brann førsteretten på midtbanespilleren, som er utleid til Brann ut juni.
    If not assume the fire first on the right midfield player, which is leased to the Fire in June.
    En kjøpssum er allerede avtalt med Portmore i hjemlandet Jamaica.
    A kjøpssum has already agreed with Portmore in the country of Jamaica.
    Les også:
    See also:
    - Det jeg kan si, er at Stoke fortsatt er veldig interessert i å sikre seg Austin.
    - What I can say is that Stoke are still keen to secure Austin.
    Jeg møtte Stoke-ledelsen mandag, og skal også prate med dem i London lørdag i forbindelse med bortekampen deres mot Chelsea , sier Graham til bt.no.
    I met Stoke-management Monday, and will also talk with them in London Saturday in connection with their away match against Chelsea, "said Graham to bt.no.
    - Jeg vet ikke hva som skjer.
    - I do not know what happens.
    Men det vil komme en rask avklaring, tilføyer agenten.
    But there will be a quick clarification, adding the agent.
    Problemet for Stoke er å få arbeidstillatelse for Austin.
    The problem for Stoke is to get a work permit for Austin.
    To ganger tidligere har de forsøkt, men fått avslag.
    Twice before they have tried, but been rejected.
    Sist skjedde det i august i fjor, og det var det som gjorde at Austin endte i Brann på lån i ett år.
    Last happened in August last year, and it was there that made the Austin ended in Fire on loan for one year.
    For dårlig ranking
    For poor ranking

Bt.no omtalte saken tidligere i uken , og viste til at Jamaicas sterke resultater den siste tiden kan hjelpe Austin til Premier League.
    BT.no discussed the matter earlier this week, and noted that Jamaica's strong performance the last time, can help Austin to Premier League.
    På FIFA-rankingen for januar som ble presentert i går, er Jamaica nummer 66 (en plass ned fra desember).
    On the FIFA ranking for January, which was presented yesterday, is Jamaica number 66 (one place down from December).
    Det er imidlertid ikke nok at Jamaica er inne blant de 70 beste for at Austin skal få arbeidstillatelse i England.
    However, it is not NOK that Jamaica is in among the 70 best at Austin will get a work permit in England.
    How are the regulations for foreign players to get a work permit in England:
    • En spiller må ha spilt i minst 75 prosent av A-landskampene han kunne spilt (skader og karantener holdes utenfor) de siste to årene før søknad om arbeidstillatelse.
      A player must have played in at least 75 percent of the A-landskampene he could play (injuries and Karan tener are excluded) in the last two years before applying for a work permit.
    • Spillerens landslag må være blant de 70 best rangerte på den offisielle FIFA-rankingen.
      The player's team must be among the 70 best ranked on the official FIFA ranking.
      Her gjelder snittet for de siste to årene.
      Here comes the average for the past two years.
    Det er det siste punktet som skaper trøbbel for Austin i forhold til Stoke. Regner vi fra januar 2007 til desember 2008, er Jamaica nummer 87 på listen .
    It is the last point that creates trouble for Austin in relation to Stoke. Reckon we from January 2007 to December 2008, Jamaica is number 87 on the list.
    Må vente på ny behandling
    Must wait for new treatment

Et annet problem for Stoke, er at de anket det første avslaget i august i fjor.
    Another problem for Stoke is that they appealed the first branch in August last year.
    I det engelske fotballforbundets (FA) regelverk står det nemlig at man ikke kan be om en ny panelbehandling for en spiller i samme sesong.
    In the English Football Association (FA) regulations are the fact that one can not ask for a new panel treatment for a player in the same season.
    Og "sesong" i dette tilfelle regnes fra 1.
    And the "season" in this case is from 1
    juni til 31.
    June 31
    mai.
    May.
    Så lenge Austin ikke oppfyller de to kriteriene ovenfor, kan Stoke dermed ikke be om en ny panelbehandling i FA før i juni.
    As long as Austin does not meet the two criteria above, Stoke can thus not be whether a new panel in the FA prior to treatment in June.
    I utgangspunktet gjelder Branns låneavtale med Austin ut juni.
    In principle applies Fire Loan Agreement with Austin in June.
    Men både agent Graham og Branns sportssjef Roald Bruun-Hanssen bekrefter overfor bt.no at Austin forsvinner allerede nå dersom Stoke benytter seg av opsjonen og får godkjent søknaden om arbeidstillatelse.
    But both the agent and Graham Fire sportssjef Roald Bruun-Hanssen confirmed to bt.no at Austin disappear now if Stoke avail themselves of the option and get approved the application for a work permit.
    Skal vi tolke reglene, får han ikke det nå.
    Should we interpret the rules, he is not there now.
    Det Stoke kan gjøre, er å kjøpe spilleren og satse på at Austin får innvilget arbeidstillatelse på et senere tidspunkt.
    The Stoke can do is to buy the player and the bet that Austin will granted a work permit at a later date.
    I mellomtiden kan han leies ut til for eksempel Brann, slik Liverpool gjorde med Mark Gonzalez.
    In the meantime, he rented out, for example, fire, as Liverpool did with Mark Gonzalez.
    Chileneren ble kjøpt av Mersey-laget i oktober 2005, men i likhet med Austin fikk han avslag på anken om arbeidstillatelse.
    Chile will was bought by the Mersey-created in October 2005, but, like Austin, he got off the appeal for a work permit.
    Dermed ble han utleid til Albacete og senere Real Sociedad.
    Thus, he was leased to Albacete and Real Sociedad later.
    Om Austin og Brann er interessert i en slik løsning, er uvisst.
    About Austin and Fire are interested in such a solution, is uncertain.
    Flere andre skandinaviske klubber følger Austin, ifølge hans agent.
    Several other Scandinavian clubs follow Austin, according to his agent.
    PS: Det finnes mange eksempler på at spillere får arbeidstillatelse, selv om de ikke oppfyller kriteriene.
    PS: There are many examples of players get a work permit, even if they do not meet the criteria.
    En av dem er colombianeren Hugo Rodallega, som mandag ble klar for Wigan etter en panelhøring.
    One of them is Colombia is Hugo Rodal, who Monday was ready for Wigan after a panel hearing.
    Skal reglene omgås, må en spiller være av "ypperste nivå" samt at vedkommende må være "en viktig bidragsyter til utviklingen av engelsk toppfotball".
    Should the rules examined, a player must be the "ultimate level" and that they must be "an important contributor to the development of the English top".

Mac, I think demand is a better indicator of quality of A player than the collective ranking of A team.
    I would guess FIFA's argument would be their suffocating rules(bypassing the natural order of things- demand) ensure the retention of quality.
    Yet they would love for fans to think they are an altruistic outfit.
    It certainly isn't comospolitan.

Blessed

Comment

cosmopolitan

Comment

Working...
      X